pietenbeainbali.reismee.nl

Winkelen en een gezinsuitje

Zaterdag

De taxi en Anna kwamen om 10.00 uur voorrijden. Deze zette ons voorde winkels af en bleef op ons wachten. Wat een luxe. Geen gesjouw met tassen of zoeken naar een parkeerplaats. We hebben heerlijk gewinkeld. De kleding is helemaal mijn stijl en door Franse ontwerpers ontworpen. Het wordt hier op het eiland gemaakt en getransporteerd naar Parijs. Hier verkopen ze het echt voor een prikje. Jasjes, jurken en rokken tussen de 15 en 17 euro. Rianda ga maar meer sparen, want het is voor de Europese markt ontworpen en gemaakt en daardoor ook Europese maten.Dus ik ben weer helemaal gelukkig. We hebben ook lekker gegeten en voldaan kwamen we halverwege de middag weer terug. Piet had een heel eind gefietst, dus ook zijn dag goed besteed.

Zondag

Vanmorgen kwamen Putu, Wayan, Lisa, Yuki en een nichtje ons vroeg ophalen. Putu had ook een vrije dag genomen om er een gezinsdag van te maken. Allereerst gingen we naar een hele grote markt waar ze allerlei dieren verhandelde zoals koeien, eenden, kippen, vogels, honden en vissen. Uit de hele regio komen ze hier heen. We hebben nog nooit zoveel brommers bij elkaar geparkeerd gezien. Ze stonden strak tegen elkaar aan. Zodat je over de zadels heen moest kruipen als je over wilde steken. Vooral vogels voor in een kooitje zijn hier erg duur. 50,00 euro voor een kanarie is heel gewoon. Het was er wel loei heet en het stinkt ook wel een beetje.

Daarna gingen we richting het dorpje waar Putu haar familie woont. Maar eerst wat eten bij een zoetwatervis kwekerij. Je kan hier zelf je vis vangen. Daarna op de koffie bij de familie op de boerderij. Putu kocht bij hun buren nog koffie voor ons die ze zelf verbouwen.2 kg om mee naar huis te nemen. Dit met weer een hele lading fruit en een fles Arak hoorde bij de verwendag die ze ons met z'n allen vandaag aanboden. Doorweekt vanwege de hitte en moe van al de indrukken zitten we nu uit te puffen op ons privéterrasje. Morgen maar weer een rustdag inplannen.