pietenbeainbali.reismee.nl

Turtle Island en Bruiloft

Zondag, maandag en dinsdag.

Zondag rustdag en maandag hadden we voor het eerst regen. Niet dat we nat werden en het is best wel lekker koel. We zijn door allerlei dorpjes gefietst en we hebben een afspraak met Ap gemaakt om donderdag de gaan golfen. Ap is 69 en woont sinds zijn pensioen 6 jaar geleden in Bali.

Op dinsdag was het 's morgens bewolkt, dat betekende voor ons dat we een langere fietstocht konden gaan maken. We zijn naar Turtle Island gefietst. Tot een paar jaar geleden was dit eiland alleen te bereiken via het water, maar nu hebben ze er een weg naar toe aangelegd.De jongste zoon van Soehartho heeft hier land op laten spuiten om er een luxe resort te laten bouwen. Helaas is de bouw niet doorgegaan Hij werdt opgepakt omdat hij een rechter had vermoord die hem ergens voor wilde veroorden.

Op dit eiland zorgen ze voor de schildpadden, wat een beschermd diersoort is. We een rondleiding gekregen door zo'n schildpaddenreservaat. Daar zijn we met een glasbodem speedboot heen gevaren. Deze bracht ons ook nog naar een koraalrif, waar we de verschillende soorten koraal konden zien. Er stond een straffe wind en de boot klapte op de golfen, met als gevolg dat we heerlijk nat werden. Gelukkig scheen 's middags de zon weer en rust was zeker nodig want we hebben uren gefietst, gevaren en rond gekeken.

Woensdag

Vandaag zijn we uitgenodigd door Anna en John om mee te gaan naar een bruiloft. De kleinzoon van de priester trouwt en die priester woont met zijn gezin bij hun op de hoek.

Het is in Bali de gewoonte dat de zonen thuis blijven wonen en dat hun vrouwen daarbij intrekken. Ze bouwen desnoods nieuwe vertrekken voor hun. De hele buurtgemeenschap is al dagen bezig met het voorbereiden van het huwelijk. Alles wordt versierd en er wordt veel eten gekookt. Het bruidspaar in dit geval heeft veel geld, want alles is pracht en praal. Ze hadden zelfs 3 mensen uitgenodigd die een soort cabaret voorstelling gaven om de gasten te vermaken. De ceremonie begint al op tijd, een uur of 10. De gasten komen wanneer ze zin/tijd hebben en zijn niet echt met het bruidspaar bezig. Wat vooral belangrijk is het ( bij) kletsen met elkaar. Roddelen is hier een belangrijke bezigheid. Het schijnt erger als bij ons te zijn. Na de ceremonie wordt er gegeten en dan vertrekt een ieder weer. Ook al duurt het feest de hele dag .Iedereen is traditioneel gekleed. Anna en John hadden kleding voor ons en Putu hielp ons met aankleden. Het is leuk om dit een keer mee te maken.

Morgen hebben we om 7.30 uur een afspraak met Ap op de golfbaan en Zaterdag ga ik een dag met Anna winkelen, we vervelen ons nog niet dus.

Het weer is onbestendig op het ogenblik.'s Morgens over het algemeen bewolkt, maar 's middags schijnt de zon weer volop. Maar het is ook het begin van het regenseizoen, wat volgende maand echt start.

Meer foto's volgen nog, Ik heb wat problemen met het omzetten naar een kleiner bestand.

Simone

Hoi Piet en Bea,

Wauwwwwww wat een mooie foto's ;-))
Wat vreselijk leuk die schildpadden.... en wat goed dat ze daar zo goed worden verzorgd..
Er gaan er heel wat dood heb ik weleens begrepen uit natuur docu's, dus ze zijn echt goed bezig.

Wat leuk ook om zo'n bruiloft mee te maken ;-)
Heel anders dan hier natuurlijk, mooie ervaring (staat Piet goed hoor dat rokje *gniffel*)

Leuk om zo mee te kunnen "reizen" met jullie.

Heel veel plezier met jullie fietstochten!!!!!!

Ik kijk weer uit naar de volgende blog ;-)

Groetjes,
Simone

Fieneke

Hoi Piet en Bea
Wat heerlijk om zo een stukje mee te kunnen reizen met jullie
Wat fijn dat jullie zo genieten en weer heel veel andere dingen beleven.
Groetjes
Fieneke

Will

Hallo,wat een leuke en kleurige foto's .

Zo is bij jullie geen dag hetzelfde ,dus heerlijk genieten.

Een goed vooruitzicht voor Bea ,dat zowat de koffer daar kan blijven staan !!!!!!!

Vele groetjesssss

Anneke en Flip

Hallo Bea en Piet,
Zo maak je wat mee hé, wij hebben toen ook een bruiloft meegemaakt wat wordt er dan veel gegeten een leuke sfeer, niet te veel kleren kopen Bea anders moet er nog een tweede koffer gekocht worden.

luitjes de hartelijke groeten van ons

rien

Hallo vakantiegenieters, heerlijk om jullie verhalen te lezen. Net gisteravond de foto's van mijn dochter gekeken die na 24 dagen uit djakarta en soko is teruggekeerd. Familie bezoek voor haar. en haar moeder is nu bij jullie in de buurt. Het wordt tijd dat ik ook maar eens heenga. Voorlopig doe ik het maar met jullie reisverhaal en dromen.
Geniet en tot lang nog niet. groetjes

Jade

Hay Piet en Bea,

wat is het leuk om jullie verhalen te lezen en zo te volgen wat jullie mee maken:) Hele mooie fotos! Wie weet kom ik er ook ooit nog eens. Nou geniet nog even verder en ik ben benieuwd naar jullie volgende verhalen.

Groetjes Jade