pietenbeainbali.reismee.nl

Big

14 september

Om 11.00 uur werden we opgehaald om samen met John en Ans naar 'The Village'van Putu te gaan. Daar hing de big van ongeveer 3maanden oud al aan het spit. De mannen zaten heerlijk bij elkaar bier en palmwijn te drinken. De vrouwen maakte de offers klaar en brachten deze naar de tempels. Ook de big werd eerst voor de tempel gelegd, voordat hij gesneden werd. Na deze ceremonie werd het op een andere plek verder gesneden en samen met rijst en groente gegeten. De huid is erg knapperig en wordt ook gegeten. Dit deden we allemaal met onze rechterhand, want bestek is niet aanwezig. Heerlijk allemaal en bijzonder om mee te maken. Ik kan hier eindeloos van genieten en over praten, maar dit is niet op papier te zetten, dit soort dingen moet je gewoon meemaken.

Omdat de auto niet dicht bij de plek geparkeerd kon worden, werd ik vanwege mijn voet opgehaald door de broer van Putu met de motor. Weer iets overwonnen, achter op de motor door de modder, maar we bleven op de wielen.

Morgen nog een rit naar het ziekenhuis en de laatste dingen kopen en donderdagmorgen komt Putu ons nog masseren om zo fit weer terug naar Nederland te gaan. En fit zijn we, in het ziekenhuis had ik voor dagen calcium, vitamine B en C tabletten gekregen, dus gebrek aan dit niet gehad. Wel wat kilootjes erbij denk ik door te kort lichaamsbeweging. De golfbaan hebben we wel gezien, maar verder vermeden deze keer.

Willen we weer terug? Ik in ieder geval nog niet. Gaan we nog een keer terug? Ik zeker.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!