pietenbeainbali.reismee.nl

Bad Charma

7 September

Eigenlijk weinig nieuws onder de zon. In de nachten regent het en gelukkig overdag droog en redelijk zonnig, zodat we onze tijd verdrijven met zonnen, lezen, eten en drinken. De plaatselijke schoenmaker hebben we niet meer gezien. Piet is op pad gegaan en heeft rubberen sandalen gekocht die we samen vermaakt hebben tot een loopbare gipsondersteuner. We hebben besloten om hier een bedrijfje in te gaan beginnen. Volgens ons handel als we een stalletje naast het ziekenhuis gaan beginnen.

Mijn voet is nu in een redelijke stand om te lopen, dus proberen we iedere keer een paar meter meer. Helaas nog niet zonder krukken.

Tot onze grote schrik schoot het bij Piet vanmorgen in zijn rug. Hij tilde het dienblad op.'t Ja een oude kwaal die af en toe de kop op steekt. Wat een stel krikkemikken zijn we toch.

Er werd ons aangeraden om een rolstoel te huren voor mij, want onze wereld raakt beperkt. En aangezien we nog kleding willen laten maken, bij Wayan en Putu op visite en natuurlijk naar het Hard Rock, overwegen we afhankelijk van de conditie van Piet zijn rug dat toch maar te gaan doen. Anders moeten we in plaatst van een taxichauffeur een duwer in gaan huren. Dat zal toch al te dwaas zijn. Maar goed nieuws we hebben weer in een restaurant gegeten, in plaats van de take a way. Alweer wat meters verder.

Maar Putu kwam 's avonds proberen de boel los te maken en vanmorgen om 8.00 uur was ze er weer. Er komt beweging in de rug maar nog niet van harte.

Genoeg gezeur over onze kwalen, na een nacht regen schijnt de zon weer en gaan we maar we weer heerlijk bij het zwembad onze tijd verdrijven. Geen straf, want uit de berichten van jullie begrijp ik dat er geen reden is om naar Nederland te gaan. Leuk en bedankt voor jullie reacties, zeker nu is het een leuke bezigheid.

Een ander probleempje is dat we nu al enige tijd zonder stroom zitten en ik sinds gisteren niet op het internet kan komen. Stroom uitval is geen onbekend verschijnsel hier.

Ik hoop de volgende keer weer verhalen te kunnen vertellen over ons paradijs 'Bali'

Theo

Ha die Piet en Be,

Het zit jullie niet mee. Ik hoop dat het lopen op gips steeds beter gaat, dat de rug van piet weer wat soepeler, wat minder pijnlijk, gaat worden.
Als het weer nu ook nog stabiel blijft en de zon blijft schijnen , letterlijk en figuurlijk, kunnen jullie nog lekker genieten van het paradijsje en is het misschien mogelijk wat kleine uitstapjes te ondernemen, ik hoop dat dit gaat lukken voor jullie.
Hier in Nederland is het herfst en met rugklachten en lopen met een gipspoot is het hier helemaal niet plezierig. Dan is het op Balie nog altijd beter vertoeven. Dus geniet, ondanks de tegenslag, van de rest van de vakantie.
Groeten Theo