pietenbeainbali.reismee.nl

DOL-FIJN ???

3 september

Vanmorgen om 5.30 uur was onze wake-up call om naar de boten te gaan. We kregen een life-vest om en stapten in de boot. De boot was erg smal met aan beide zijde een bamboestok.

Heerlijk vaarden we op de dolfijnen af in de hoop dat ze er waren Dit is niet altijd het geval. De zee was erg kalm en we hebben prachtige foto's gemaakt van de zonsopgang.

Vele bootjes met toeristen stevenden op het zelfde doel af. En niet voor niets. Hele scholen dolfijnen zwommen er lustig op los. Ze maakte duikelingen en soms met hun baby's. Vele foto's gemaakt. Gelukkig hadden we een goede kapitein die regelmatig uit de drukte van andere boten weg vaarde en zo ons soms een privé show liet zien, totdat de andere boten het in de gaten hadden

Er zat nog een Brabander op onze bootje die van zijn hotel koffie en gebakken banaan had mee gekregen. De kapitein legde de boot midden op zee stil, zodat we daar onder het genot van... heerlijk konden ontbijten. Na 2 uur was de tocht voorbij, maar zeker de moeite waard.

Nu iets wat minder DOL- FIJN is. Bij het instappen op de boot belanden mijn voet tussen een houten vlonder in de boot en de wand. Dit deed enorm zeer en er kwam al snel een ei aan de zijkant van mijn voet. Maar bungelend met mijn voet in het water dacht ik dat het zo wel over zou zijn. Bij het uitstappen uit de boot kon ik niet meer op mijn voet staan en verging van de pijn. Maar goed..... niet getreurd. Al hinkelend weer naar de auto en op pad. Wayan kwam om 9.00 uur al bij onze kamer, waar we eerst nog een tijd hebben zitten kletsen om vervolgens onze tocht voort te zetten. Helaas viel de hele planning van een wandeling door de rijstvelden, bezoek aan een koffieplantage en Ubud in het water, omdat ik niet meer mobiel ben. Maar onderweg nog wel genoten van al het mooie uitzicht wat je hier op het eiland hebt en niet te vergeten de verhalen van Wayan over zijn leven en dat van zijn familie. Maar op een rustiger tijdstip een verslag hiervan.

Om 14.00 uur weer terug in het hotel in Sanur. Veel van het personeel erg bezorgd. Omdat we een kamer op de 2e verdieping hebben werd gelijk aangeboden om te verhuizen naar beneden, maar dat kan altijd nog volgens ons. We krijgen nu voortaan ontbijt op onze kamer en de dokter werd gebeld. Deze kwam langs en inspecteerde de boel. De kans op een breuk in mijn voet is aanwezig en hij gaf mij eerst medicatie om de zwelling tegen te gaan en ik mag 24 uur zo min mogelijk lopen en met mijn been omhoog. Morgen om 16.00 uur komt hij weer langs, als de pijn enz. niet verminderd is moet ik voor een x-ray. ( We zijn ervaren)

't Ja, jaren reis je en heb je niets en nu 2 vakanties met blessures. We klagen niet hoor, ook hier halen we het positieve weer uit. Een dag rust met verwend worden is ook vakantie.

Putu stuurde net een SMS, ze komt zo op viste. Dus morgen w.s meer verhalen.

Reacties

Reacties

Afra en Lex

Heerlijk al die verhalen, maar minder fraai is je waarschijnlijke enkelbreuk. Nou misschien valt het mee.
En wellicht heb je nog meer verhalen en hier de tijd voor.
We horen van jullie.
Liefs van ons.

Dick en Cora

Nou buuf, wilde je ook een paar extra "vrije"dagen achter je vakantie aan plakken zo als Piet heeft gedaan ? Alleen was Piet zijn timing in het reis schema beter. Hopen dat het nog mee valt.

Anneke en Flip

Dat is weer een heel verhaal jullie beleven zo wel wat,
alleen de blessures die je er aan overhoud zijn minder leuk, en dat aan het begin van de vakantie. Bea hou je taai. we horen wel weer van jullie.
groetjes,

Will

Nou,nou LUItjes,jullie verhalen worden al mooier maar
niet BETERder.
Maar HOPENLIJK gaat de kneuzing mee vallen,of wordt het een riksja of hebben ze die niet op Bali ???

Liefs van Will

robertjan

je houdt je hart toch vast ....volgende vakantie maar geen blessures meer! GENIET ZE DAAR.....gr .

Paul, Wendy en de kids

Jeetje Bea. Beterschap met je voet. Prachtig he die dolfijnen! Doe Wayan en Putu de groeten van ons!
Groetjes, Paul, wendy, Noah en Nanou

Anneke en Flip

Bea ik heb zonet moeder Suse even gebeld en het hele ver-haal verteld, want ze had van Dave nog helemaal niets gehoord die zijn het weekend naar Volendam naar de kermis, jullie moeten de groeten hebben van Suse.
Ik hoop ondanks alles dat jullie nog een hoop van Bali zien want het is een prachtig eiland.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!