pietenbeainbali.reismee.nl

weer een paar dagen verder

29,30 augustus

Tot nu toe geen spannende dingen gedaan. De temperatuur is heerlijk zo'n 30 graden en de hele dag zon. Gisteravond regende het even, maar dat mag geen naam hebben.

Toch werd het tijd om wat tripjes uit te stippelen. Via Paul en Wendy hadden we een naam van een taxichauffeur en zijn vrouw. Gisteren is Putu langs geweest. Haar man Wayan is de aankomende dagen beschikbaar en we kunnen heen waar we willen. Putu is een alleraardigste vrouw . Ze heeft zichzelf op latere leeftijd Engels aangeleerd en dat gaat haar niet verkeerd af. Ze hebben 2 dochters van 12 en 10 jaar en wonen in Sanur. Putu vertelde dat haar ouders nog in een klein dorpje wonen en daar eigenlijk nooit uit komen. Goed w.s zullen we meer verhalen over hun leven vertellen.

De 1e trip die we gaan maken is een tocht van 3 uur richting Lovina. We willen door kleine dorpjes en een stop maken in Ubud. Dit is het kunstenaarsdorp. Lovina hebben we voor 1 nacht een hotel geboekt. De reden is dat we de volgende morgen willen gaan varen tussen de dolfijnen. Dit start heel vroeg. Deze trip hadden we voor a.s woensdag gepland.

Vanmorgen vroeg ging de telefoon. We sliepen nog dus alles drong niet helemaal tot ons door. De gids van 6 jaar terug belde. Deze had ik een mail gestuurd dat we weer naar Bali kwamen, maar hier hadden we geen reactie opgehad. Omdat we nog niet helemaal wakker waren zou hij later in de middag terug komen. Inmiddels had Piet een hotel geboekt in Lovina. 's Middags kwam Marthen de gids langs. Hij werkte toen voor een reisorganisatie, maar is inmiddels voor zichzelf begonnen. Hij had een verrassing voor ons. Van het gouvernement had hij een uitnodiging gehad om een ( soort) parade bij te wonen. Hij gaf ons de officiële uitnodiging en vroeg of wij mee gaan. Bij de organisatie had hij geïnformeerd of hij ons mee mocht nemen. Deze parade is in West-Bali een stuk waar we nog niet geweest zijn. In dit gedeelte komen ook weinig toeristen. Nou ja, jullie snappen het, het lijkt ons leuk om daar heen te gaan. Marthen vertelde dat wij wel in traditionele kleding moeten, hij brengt dit voor ons mee. Wat alles voor moet stellen weten we niet, want de uitnodiging is in Bahasa. Marthen had vanmiddag weinig tijd, dus de uitleg volgt nog wel. Gauw onze geplande tocht naar Lovina verzet naar donderdag. Ik hoop dat we prachtige foto's gaan maken van dit schouwspel.

Oh ja, Putu is van beroep masseuse. We hebben dit voor morgenmiddag gepland, zodat we geheel ontspannen de volgende 3 dagen op reis kunnen.

Tot de volgende verhalen.

will

Wat VET gaaf zo'n onverwachts uitje.
Sociale contacten is ZO belangrijk !!!!!!!Dat zie je nu maar weer.
Dus het is gewoon WEER GENIETEN.
Enne wel nieuwe batterijen in de apparatuur , dan kunnen wij t.z.t. ook mee genieten van elk spektakel.
Liefs Will

Rianda

Het klinkt weer geweldig allemaal.
Ik ben erg benieuwd naar de foto's.
Groetjes, Rianda